Prof. Dr. Jürgen Kamm
Ehemaliger Lehrstuhlinhaber für Englische Literatur und Kultur
Forschung
Dissertationen
Matthias Göhrmann
Fighting Language: Strategic Language Use and Its Representations in Contemporary Literature
Martina Heyer
Visual Aestetics as Socioformative Practices in Contemporary Anglophone Postcolonial and Transcultural Literatures
Sabrina Kirk
Space and Feminity in Victorian England
Rereading Spatial Concepts and Female Identities in English Literature 1830 - 1880
Kerstin Schick
Transgressing Boundaries
German Cars in Post-War Britain
Dorothea Will
Reamaking TV Comedy
Humour, Nation and Identity in British TV Exports in the USA
Habilitationen
Dissertationen
Katharina Bähne
The Will to Play
The Perceoption and Construction of Masculinities and Power in Early Modern Drama
Christian Große
"I'm just in the middle of shooting me Dad"
Die Inszenierung von Gewalt im zeitgenössischen irischen Drama
Michael Hensen
Die Konstruktion der indischen Stadt im zeitgenössischen indo-englischen Roman[Info]
Marlene Herrschaft
A Dividing Issue
British Parliamentary Oppisition Discourse on Europe in the New Labour Years (1997 - 2010)
Philip Jacobi
Horizos Forever
Receding Speculative Fiction and the Culture of Longing
Publikation von Philip Jacobi
Stephan Karschay
Deviant Subjects
Degeneration, Normativity and the Fothic at the Fin de Siecle
betreut von Prof. Dr. Bernhard Lenz
ausgezeichnet mit dem Britcult-Award 2013 der Deutschen Gesellschaft fpr das Studium britischer Kulturen-
Raimung Lindenberger
Autobiographische Konvergenzen in den Kurzgeschichten Somerset Maughams
Laura Lülsdorf
Renaissance Reloaded
Der wirtschaftliche Aufstieg Englands in der Frühen Neuzeit als komplexes adaptives Faktorennetzwerk
Julia Michaelis
Von Attlee bis Blair
Eine Typologie britischer Premierminister seit dem Zweiten Weltkrieg
Maria Milisavljevic
The Place where Lightning is made
Drama at the Royal Court Theatre 1956-2006. A new Historicist Study of the Playhouse and Various Productions
Wolfram Moth
Die Konstruktion von Identität im schottischen Roman während der Ära des britischen Konservativismus 1979-1997 [Info]
Nora A. Pleßke
The Intelligible Metropolis
Urban Mentality in Contemporary London Novels [Info]
- ausgezeichnet mit dem Helene-Richter-Preis 2014 des Deutschen Anglistenverbandes -
Julia Quante (geb. Rath)
Drawn into the Heart of Europe?
Die britische Europapolitik im Spiegel von Karikaturen (1973 bis 2008)[Info]
Joanna Rostek
Seaing through the Past
Postmodern Histories and the Maritime Metaphor in Contemporary Anglophone Fiction [Info]
- ausgezeichnet mit dem Dissertationspreis des Deutschen Anglistenverbandes 2012 -
Hannes Schammann
Ethnic Marketing - Ökonomische Logik im Integrationsdiskurs
Eine kulturwirtschaftliche Analyse des Phänomens Ethnomarketing in Deutschland, Großbritannien und den USA
Klara Schlichting
Metadrama on Screen
Filmic Representations of the Play-Within-the-Play in Hamlet [Info]
Gerold Sedlmayr
Brendan Kennelly's Literary Works
The Developing Art of an Irish Writer, 1959-2000 [Info]
(betreut von Prof. Dr. Bernhard Lenz)
- ausgezeichnet mit dem E-ON Kulturpreis 2005 -
Abschlussarbeiten
(Stand Wintersemester 2020/21)
Andresen, Svenja, “Leaving is (not) the only answer. Themes of Emigration in Tom Murphy’s Plays” (BA/ES)
Andresen, Svenja, "Ratlos oder gut beraten? Studienberatungen an Universitäten: Deutschland, Großbritannien und USA im Vergleich" (MA/ES)
Angleys, Maïte, “Aesthetics of the Extreme – Red Bull Gives Wings to Brand Tribalism” (BA/ICBS)
Apelt, Lynn, "The Stigmatisation of Migrants in the United Kingdom Independence Party's Brexit Campaign: Illustrated by Means of the Established Outsider Figuration by Norbert Elias" (BA/ICBS)
Arentzen, Martina, "Entwicklung eines optimierten Modells für internationales Standortmarketing aus interkultureller Sicht: Darstellung am Modellfall bayerischer Marketingaktivitäten in der indischen Software-Industrie" (DKW)
Arnold, Alina, „Leading the Way towards a Sustainable Future: An Analysis of the Sustainability Plan of Marks and Spencer” (BA/ICBS)
Artner, Christina, „Chancen und Risiken der Markenerweiterung: Ein Vergleich zwischen klassischen Konsumgütern und Luxusprodukten“ (DKW)
Aufdemkamp, Katrin, "The Representation of Australian Identity in e-travel websites" (DKW)
Bachmann, Nadine, "Die Vermenschlichung einer Marke durch die Verdinglichung des Testimonials, dargestellt am Beispiel Rimmel und Kate Moss" (MA/ICBS)
Bäcker, Katrin, "Winning Recognition Abroad": Die britische auswärtige Kulturpolitik und ihre Umsetzung durch den British Council in Deutschland" (DKW)
Bähne, Katharina, "The Male and the Other: Gendered Royal Identities in Shakespeare and Marlowe" (DKW)
Bauer, Lydia, "'English Identity Crisis' - im Spiegel der Romane von Leslie Thomas, Salman Rushdie und Julian Barnes" (LA/Gym)
Bauer, Mathias, "Constructing Identity and Alterity in Colonial and Post-Colonial Narrative: Joseph Conrad's Heart of Darkness and Chinua Achebe's Things Fall Apart" (LA/Gym)
Baumgartner, Edith, "The Changing Role of Women from the 1950s through the 21st Century in American TV Shows" (MAG)
Baumgartner, Elisabeth, "Lancelot Capability Brown and his Gardening Principles at Burton Constable" (BA/ES)
Becker, Ute, "The Development of Alcoholic Beverages in British Television Sitcoms under the Blair Administration, 1997-2006” (MAG)
Berges, Tina, "Concealment – Eine Untersuchung zur Bewahrung von Geheimnissen: Erläuterung und Verdeutlichung anhand der Geheimgesellschaften der "Freimaurer" und "Skull and Bones" (MAG)
Berg, Stella, “Writers in Biopics: Narrative and Stylistic Methods in Becoming Jane and Mary Shelley“ (BA ICBS)
Bez, Katharina, “Elizabeth II and the Representation of the British Monarchy in the Netflix Series The Crown”(BA/ES)
Bieber, Heike, "William Wallace - Braveheart: Die Bedeutung eines Volkshelden für schottische Kultur und Identität" (DKW)
Billinger, Laura, "Der neue König Artus: Eine Figurenanalyse des Prince Arthur aus der BBCSerie Merlin" (BA/Spute)
Bischoff, Selina, "City Branding and its Impact on City Tourism: The Example of Belfast" (BA/ICBS)
Blaschke, Sonja, "Internetpiraten und Schwarzbrenner: Eine vergleichende Studie zur Musikpiraterie in Deutschland und Großbritannien" (DKW)
Bohatschek, Katrin, "Großbritannien - Insel im Euromeer: Eine Analyse der britischen Währungspolitik unter besonderer Berücksichtigung britischer Mentalität" (DKW)
Böhm, Anne-Kathrin, "The Troubles through the Looking-Glass: Theatre as an Alternative Method for Conflict Resolution in Brian Friel's Translations" (MA/ICBS)
Böhm, Carina, "In Between Authenticity and Universal Storytelling: Visualising Maori Culture in Niki Caro's Whale Rider" (BA/ICBS)
Böhm, Sabine, "Die Darstellung des Luftkrieges über Deutschland in ausgewählten Werken der englischsprachigen Literatur" (LA/Gym)
Bohatschek, Katrin, „Großbritannien - Insel im Euromeer: Eine Analyse der britischen Währungspolitik unter besonderer Berücksichtigung britischer Mentalität“ (DKW)
Booker, Nikolaus, "Industrial Cultural Heritage – England's Interpretation of the Industrial Past" (LA/Gym)
Bornmann, Astrid, "Die romantische Naturbetrachtung in Lyrical Ballads (1798) von William Wordsworth und s. t. Coleridge" (LA/Gym)
Bott, Ines, "Reconciliation: Australia’s Challenge – From Extermination to Assimilation to Reconciliation" (BA/ICBS)
Brauer, Manuela, "Feminity and Space in the English Women's Novel of the Twentieth Century: A Woman's Perspective of the Home-and-Work Divide in Fiction" (MAG)
Braun, Daria, “The Tell-Tale Tale of Betrayal: The Impact and Semantics of Betrayal in Harry Potter and the Order of the Phoenix” (BA/ES)
Brendel, Laura, "The Female Gaze in Outlander" (BA/ICBS)
Brüggemann, Malin, “The Impact of Sex and Gender on the Female Sovereigns Mary Stuart and Elizabeth Tudor in Liz Lochhead’s Drama Mary Queen of Scots Got Her Head Chopped Off (1987)” (BA/ICBS)
Brunner, Claudia, “Die Architektur Londons zwischen Tradition und Moderne: Ein Ausdruck von Britishness? (DKW)
Brunner, Daniela, „König Artus - vom keltischen Mythos zum Idealkönig im frühen mittelhochdeutschen Roman (MAG)
Burkert, Katrina, “ ‘I will not Reason & Compare: my business is to create’. Los’s Metapoetic Features in William Blake’s Jerusalem. The Emanation of the Giant Albion“ (MAG)
Cocco, Anna, „Luxury Branding Meets the New Generation: a Qualitative Analysis of Stella McCartney’s Latest Campaigns” (BA/ICBS)
Czichon, Miriam, “Erfolgreiche Public Relations? Analyse und Bewertung der neuen PR-Strategie der Royal Family nach der Imagekrise im Jahr 1997” (BA/ICBS)
Danisch, Ann-Sophie, “City Branding: Attracting Tourists to London with the Help of the Web Page “Visit London”” (BA/ES)
Daraban, Stephanie, "Feigned and Actual Madness: The Difference between Hamlet and Ophelia" (LA/Gym)
Debl, Tamara, “The Development of the Figure Urizen in William Blake’s The Four Zoas“ (LA/Gym)
Del Terra, Alessia, „The Impact of Italian Culture on Branding in the UK Wine Market” (BA/ICBS)
Denkl, Werner, "Die Verstoßung Falstaffs" (LA/Gym)
Dimitrova, Rayna, "Immigration under the Governance of New Labour: The New Immigration Legislation and the Situation of Immigrants in British Society" (BA/ES)
Dinessen, Katharina, “Till we've made our isle a nation free and grand – Irischer Nationalismus, 1782-1937: Motive, Kräfte, Strategien” (MAG)
Dinter, Alexandra, "Die Londoner Docklands - ein gescheiterter Planungsversuch" (DKW)
Dirnberger, Herbert, "An Analysis of Dramatis Personae in Shakespeare's Comedies: A Midsummer Night's Dream, As You Like It and Twelfth Night"(LA/Gym)
Dirrheimer, Franziska, "Beyond Culture-Specific Marketing: Insights into New Advertising Strategies with a Focus on Anglo-German Campaigning by MINI" (BA/ICBS)
Döpper, Annemarie, "Betwixt and Between: The Problems of Identity and Acculturation Strategy Choices of British-born Bangladeshis in London's East End to First Generation Bangladeshi Immigrants" (MAG)
Dollrieß, Anja, "Adaptationen im internationalen Fernsehformathandel: Ein Vergleich von TV-Shows in Großbritannien und Deutschland" (DKW)
Donner, Sarah, „British Advertising: Represented by Three Product Categories Following Judith Butler’s Gender Theory” (BA/ICBS)
Drescher, Jasmin, “Revealing the Ambiguities: Evolution, Progress and Social Change in Victorian Utopian Fiction” (DKW)
Düxmann, Kathrin, "Home-grown terrorism: Die zunehmende Radikalisierung britischer Muslime. Eine Analyse anhand von Geert Hofstedes Kulturdimensionen" (BA/ES)
Duft, Elisabeth, “Beauty and Sexuality in Oscar Wilde’s Fairy Tales” (BA/SuT)
Ebner, Christine, „Die Darstellung von Gut und Böse in den Abenteuerromanen von Leon Garfield“ (MAG)
Eder, Anastasia, “Images of Femininity in Hip hop Subculture and Hip hop Music Videos of the 21st Century” (BA/ES)
Egger, Angelika, „Material Shakespeare. Marketing a Cultural Icon in Contemporary London“ (DKW)
Eglseder, Cornelia, "Family Feuds in William Shakespeare's Romeo and Juliet: The Significance of the Enmity Between the Houses of Capulet and Montague" (LA/Gym)
Eidam, Annika, „British Documentary Films: A Comparison of Style and Technique“ (MAG)
Elender, Gerhard, „Traditionelle und innovative Elemente der comedy of manners: Eine Analyse von Noel Cowards Hay Fever, Private Lives, Design for Living“ (LA/Gym)
Elverfeld, Helena, “ ‘She’s not going to make it’: Feminism in Great Britain Reflected in Caryl Churchill’s Top Girls (1982)“ (BA/ES)
Engl, Silvia, “Die Special Relationship” (MAG)
Elitez, Attila, "Robert the Bruce - Vergangenheit und Zukunft Schottlands" (DKW)
Erdl, Sara, "Meaning of Spaces – Spaces of Meaning in Emily Brontës Wuthering Heights" (LA/Gym)
Euringer, Helene, "The Impact of the Irish Television Channel TG4 on the Irish Language and its Speakers" (BA/ICBS)
Eysell, Amelie, „Corporate Social Responsibility und Mode: Nachhaltigkeit in der Textil- und Bekleidungsindustrie“ (DKW)
Felkel, Doris, "Die organisatorische Gestaltung des Internationalen Personalmanagements: ein Vergleich zwischen der BMW Group und Hewlett Packard" (DKW)
Fetke, Jennifer, "Bierfest, Birkenstocks and Beach Towels: German Stereotypes in Contemporary British Culture" (BA/ES)
Feuerstein, Amelie, "'Ich kam nach England': Alfred Kerr im britischen Exil" (DKW)
Findeis, Eva, "Zeit, dass sich was dreht!": Das britische Deutschlandbild vor und nach der Fußball-WM 2006“ (DKW)
Finkenzeller, Verena, "Country-of-Origin Strategies and Effects on the Customer: A Comparative Analysis of the German and British Automotive Brands Volkswagen and MINI (BA/ICBS)
Fischbach, Christina, "Traveling Back in Time: Film Tourism in Scotland Using the Example of Outlander (2014-)" (BA/ICBS)
Fischbach, Theresa, "Brexit and the Northern Ireland Question – The Controversies about the Irish-Irish Border as Reflected in the Positions of Sinn Féin and the Democratic Unionist Party" (BA/ES)
Fischer, Jana, „ „The Angel in the House” – Queen Victoria and Sue Bridehead, Two Women and their Role in Society as Seen in the Movies Mrs Brown and Jude the Obscure” (BA/ICBS)
Fischer, Katja geb. Riedl, "(Dis-)Playing Gender: Gender Roles and Relations in Shakespeare's Venus and Adonis" (LA/Gym)
Flurl, Johanna, „New Labour’s Educational Reforms 1997-2007: A Report with Special Emphasis on Changes at Sixth-Form Colleges as Institutions of Further Education“ (LA/Gym)
Forster, Janina, "Bigger on the Inside: British National Identity in the BBC's Regenerated Cult Series Doctor Who (2005)" (MA/ICBS)
Fraczek, Agnieszka, „Kultur in der Werbung: Deutsche und britische Automobilwerbespots im Vergleich” (MA/ICBS)
Fransen, Claudia, "Burberry: Communicating Brand Identity Successfully? An Analysis of Marketing Communications in Consideration of Luxury Brand Identity" (BA/ES)
Frei, Sven, „God will be my judge“: Tony Blairs Reden zur Irakfrage“ (MAG)
Freund, Franziska, „Volunteering heute: Die Bedeutung von Lokalismus, Klassen und Gender vor dem Hintergrund gesellschaftlichen Wandels – dargestellt am Beispiel Manchesters“ (DKW)
Friemel, Nicola, „Der Gasteig München – Strategische Optionen für ein Kulturzentrum im Wandel“ (DKW)
Frühauf, Jenny, „The Queen of Pop: Religion, Politik und Gender in Madonnas Musikvideos im Kontext der Massenkommunikation“ (DKW)
Gahbauer, Anna, „Namast’ay in the UK: The Prospects and Challenges of Yoga Tourism in the United Kingdom” (MA/ICBS)
Gehring, Hanna, "Satanic Mills in Pleasant Lands: Blake's Ambivalent Relationship to England as Presented in Jerusalem" (MAG)
Gerhard, Lena, "I Hold the World but as the World" - A Theoretical Approach to New Historicism and its Practical Application to Shakespeare’s The Merchant of Venice (BA/ES)
Gerstenmaier, Carolin, „Global Feel – Local Touch: Kulturelle Differenzierung Am Beispiel des Bordproduktes der Deutschen Lufthansa AG“ (DKW)
Górak, Joanna, „Organische und anorganische Kontakte. Eine Untersuchung zu Verbindungen in D.H. Lawrences Roman Lady Chatterley´'s Lover“ (DKW)
Göb, Carina, "Die Bedeutung des Change Management und der Kommunikation im Organisationswandel: Dargestellt am Beispiel des IT Realignment Projekts der Flughafen Betreibergesellschaft ACSA (Airport Company South Africa)" (DKW)
Göggelmann, Lisa, "Burberry's Marketing Strategy and the Influence of Social Media on the Company's Position as a Luxury Brand" (BA/ICBS)
Görlitz, Melanie, "'For where's the use of telling lies?' Koloniale Spannungen in Maria Edgeworths Castle Rackrent" (LA/Gym)
Görlitz, Sebastian, “The Beautiful and the Sublime in 18th- and 19th-Century English Gothic Revival Architecture“ (LA/Gym)
Gräbnitz, Şirin,"Spaces and the Ideational Creation of Space in E. M. Forster's A Room with a View" (BA/ICBS)
Gräfenstein, Sylvia, "Frauenkonzeptionen in den Detektivromanen Agatha Christies" (La/Gym)
Greil, Stephanie, "Representing Britain: Die Tate Gallery London als ritueller Tempel der britischen Nation" (DKW)
Grell, Melanie, "Loving to hate the Germans" - Die Funktionalisierung des Deutschlandbildes in der britischen Presse nach 1989” (DKW)
Grimbs, Andrea, "Shakespeares drei große Narrenfiguren: Feste, Touchstone und Lears Narr im historisch-kulturellen Kontext" (LA/Gym)
Gründl, Gabriele, "Der Mythos des Lone Star State: die texanische Kultur und ihre touristische Vermarktung in Deutschland" (DKW)
Gschwandner, Stefanie, "British Heritage Industry: Does Consumption Shape British Identity?" (BA/ES)
Gumberger, Johanna, " "Märchenkönig" und "Prinzessin der Herzen" – Zwei royale Leben, ein mysteriöser Tod" (ES/BA)
Gußmann, Julia, "Tracking Mr Darcy: From Jane Austen and 19th-Century Aristocracy to Trashy Novels and Marketing Ploys" (DKW)
Hallen, Katrin, "Streamlining London: Administrative Probleme urbaner Planung und Entwicklung, 1986-2000" (DKW)
Hann, Mara, „The Importance of Intercultural Competence in Politics: A Case Study of the London 2012 Summer Olympics” (BA/ES)
Hansen, Nele, „The Development of the Character of Tosker in Our Friends intheNorth against the Background of Economic Development“ (BA/ES)
Hartmann, Anja, „Unternehmenskultur in deutsch-britischen Mergers & Acquisitions“ (DKW)
Hasky, Pia-Theresa, "Jack shall have Jill" Gender Relations in A Midsummer Night's Dream“ (BA/ICBS)
Haubner, Christian, „Eire - Sprachpolitik und sozioökonomischer Wandel in der Republik Irland“ (DKW)
Hauer, Katharina, „Der Millennium Dome als Spiegel der zeitgenössischen britischen Politik und Gesellschaft“ (KuWi)
Hausmann, Clara, “Royal Tourism in Great Britain: VisitBritain’s Strategy for Marketing the Royal Family” (BA/ICBS)
Heckel, Cornelia, „The Relationship of Tolkien’s Races with Nature in The Lord of the Rings” (BA/Spute)
Heckenberger, Paula, "Marketing the British Crown to Millennials: The Portrayal of Family Values on Instagram" (BA/ES)
Heilkenbrinker, Frances, "Medienwechsel - Untersuchungen zur Umsetzung der auktorialen Erzählsituation in Tony Richardsons Tom Jones (1963)" (LA/Gym)
Hein, Andrea, "Der weltweit größte Fußballverein Manchester United: Die Marke MU und ihr Kommunikationsmanagement“ (BA/ICBS)
Heinl, Josefine, “From Picturesqueness to the Big Picture: An Analysis of Nation Branding in VisitScotland Campaigns in 2008 and 2018” (BA/Kuwi)
Heizlsperger, Nicola, "It's not a car, it's a state of mind": The Position of Mini between Tradition and Innovation" (BA/ES)
Hickl, Mona, „ ‚Little drinks, big difference‘: The Marketing Mix of the Company Innocent Drinks“ (BA/Kuwi)
Hildebrandt, Maximilian, "Healing Wholeness: Developments towards a Post-Postmodern U.S. Film“ (LA/Gym)
Hille, Zoe, “A friend first, a boss second – probably an entertainer third” – An Analysis of the Application of Humour in the Workplace” (BA/Kuwi)
Hofinger, Alexandra, "Mini – a truly classless, gender-neutral and iconic car? Eine Untersuchung anhand ausgewählter Marketingmaßnahmen von 1959 bis 2006" (DKW)
Hofmann, Isabel, "Die Bedeutung von Symbolen im Stadtmarketing: Eine vergleichende Analyse von Stadtmarketingaktivitäten der Partnerstädte Edinburgh und München" (MA/ICBS)
Hofmeister, Frauke, „The Welshness of Cool Cymru: Cultural Identity of Welsh Popular Music“ (DKW)
Hollweck, Laurena, "The Empire Strikes Back: The Influence of British National Identity on the Brexit Referendum of 2016 Reflected in Party Campaigns" (BA/ES)
Horst, Ursula, "British Music Halls and their Influence on Contemporary Popular Culture" (BA/ES)
Humbert, Sandy, "Fashion Marketing and Women's Fashion in Contemporary Britain" (DKW)
Hüttinger, Melanie, "Is Jane Eyre a true Cinderella-Story? Strukturelle Analyse von Charlotte Brontës Jane Eyre hinsichtlich der Funktionalisierung von Märchenelementen" (BA/Spute)
Hutzler, Kathrin, “New Labour - Old Concepts? Die Einstellung Großbritanniens zur Europäischen Integration aus mentalitätstheoretischer Perspektive” (DKW)
Ibach, Viktoria, "The Brexit Referendum: Great Britain's Striving for Sovereignty" (BA/ICBS)
Ille, Stephanie, "Crisis PR in Ireland during the Financial Crisis: Development of the Crisis, Theories of PR and a Comparison of The Irish Times and Government Releases" (BA/ICBS)
Ivanova, Rumyana, “Great Britain in Europe but Without the Euro: British Commitment to the European Integration in Terms of Adopting the European Single Currency” (BA/ES)
Jacobi, Philip, "Roadkill. A Study of Contemporary British Road Novels" (MAG)
Jacobs, Lisa, "The Concept of Gender Performance and its Execution: An Analysis of Gender Act Displayed in The Hunger Games" (BA/ICBS)
Jasny, Julia, „Nudging the UK: Counteracting Global Warming by Means of Green Nudges” (MA/ICBS)
Jodlbauer, Ulrike, "Die Frauengestalten bei Jane Austen zwischen Konvention und Emanzipation" (LA/Gym)
Jores, Anne, "Scoring a Nation's Destiny: A Comparative Study of the Film Music in Ryan's Daughter, Michael Collins and The Wind that Shakes the Barley (DKW)
Judmann, Clarissa, "The Relationship between Politics and the Media in the UK – An Analysis and Comparison of the Labour Media Campaigns for the 1997 and 2010 GeneralElections" (BA/ES)
Jurczyk, Maren, "Brand Communities: Der Einfluss von sozialen Netzwerken am Beispiel von Facebook auf das Konsumentenverhalten" (MA/ICBS)
Kaplan, Valerie, “The Dandy as Rebel: A Cultural and Historical Analysis of Dandyism in English Society" (DKW)
Kasel-Seibert, Lisa, "The Utilization of Animals by Humans with a Focus on Dogs and the Working Border Collie (BA/ICBS)
Kassler, Franziska, "Election 2.0: The Use of the Internet during the 2010 British General Elections" (BA/ES)
Kattau, Julia, “Geschichte, Gegenwart und Zukunft des öffentlich-rechtlichen Fernsehens: Ein Vergleich der Programmstrukturen von BBC und ZDF” (BA/ICBS)
Keller, Alexandra, „The Emerald Isle with a Cultural Landscape: Cultural Tourism in Ireland” (BA/ES)
Keller, Johanna, "Gender Stereotypes in British Advertising: Illustrated by Examples of Reaffirming and Deconstructing TV Commercials" (BA/ES)
Kettner, Lena, "Viel Lärm um Shakespeare: Die Renaissance des bayerischen Volkstheaters durch seine Shakespeare-Inszenierungen, dargestellt am Beispiel des Münchner Volkstheaters" (DKW)
Kempa, Juliane, “The Personality of a Hero: The Life of Henry V” (BA/ES)
Kick, Julia, "Managed Like a Brand: Analyzing Germany's Efforts in Skimming the Potential of Made in Germany" (BA/ICBS)
Kirk, Sabine, "Narration, Space and the Motif of Innocence in Philip Pullman's His Dark Materials" (LA Gym)
Klier, Martina, "Die "Marke" Großbritannien – Eine Analyse der Tourismuskampagne VisitBritain anhand markentheoretischer und kulturwissenschaftlicher Parameter" (BA/ICBS)
Knöchlein, Susanne, „Ethische Außenpolitik und Irakkrieg. Die britische Mentalität im Wandel“ (DKW)
Köhne, Jasmin-Isabelle, "Electronic Commerce im Textilhandel: Eine Untersuchung der Marketingstrategien von Online-Shops" (DKW)
Köhler, Silvia, "Bavaria and Scotland: Ability and Desire to Achieve Independence" (BA/ES)
König, Dörte, "Your Case, Inspector: An Analysis of Series Detectives in Recent British Fiction by Women Authors" (DKW)
König, Konstantin, "Amerikanische Vorstellungen von Utopie von den Puritanern bis zu Edward Bellamys Looking Backward (1888)" (MAG)
Körffer, Julia, „Marketingstrategien und Erfolgsfaktoren im Multi-Channel-Retailing: Chancen – Risiken – Best Practices“ (DKW)
Kohl, Friederike, "Lost in Translation? Englische Belletristik auf dem deutschen Buchmarkt 1991-2006" (DKW)
Kreher, Lea, "Event Management: Analysing Fundamental Criteria for a Successful Event Using the Example of the Glastonbury Festival for Contemporary Performing Arts" (BA/ICBS)
Kriglowitsch, Petra, "When the wall came down: Britische Pressereaktionen auf den Fall der Mauer" (DKW)
Kroner, Matthias, "The Notion of Concrete Universality in William Blake’s Jerusalem and The Four Zoas: Its Ontological, Social, Ethical and Political Implications. A Hegelian Reading” (LA/RS)
Krüger, Franziska, "Analyse und Vergleich von S. Rushdies Haroun and the Sea of Stories und T. Jones Nicobobinus" (LA/Gym)
Kujawa, Sarah, „Zauberer, Muggles, House-elves & Co.: Die Konfigurationsmuster der sozialen Gruppen und der daraus resultierende Wertekanon in den Harry-Potter Romanen“ (LA/Gym)
Kupke, Svenja, "Scenery of Film-Induced Tourism: Highclere Castle as Setting in Downton Abbey” (BA/ES)
Lackerbauer, Veronika „Poets on Screen“ (MA/ES)
Lämmle, Nicole, “Falling into Passion. An Analysis of Satan’s Descent in John Milton’s Paradise Lost, with Regard to Early Modern Conceptions of Passion and Animal Imagery“ (DKW)
Lang, Christina, “Die viktorianische Frau als Gothic character. Emanzipation oder Konformität?“ (MAG)
Lang, Franziska, “Leaving Ireland: Creating a Cultural Identity through Emigration Songs” (BA/SuT)
Lange, Anna-Maria, „Corporate Cultural Responsibility: Chancen und Risiken privatwirtschaftlicher Kulturförderung“ (BA/ICBS)
Langhuber, Michael, “Das Böse in William Goldings Lord of the Flies und Aldous Huxleys Island“ (LA/Gym)
Lawatsch, Verena, "Drei bedeutende europäische Opernhäuser und deren Marketinginstrumente zur Kundenbindung: Royal Opera House, Teatro alla Scala, Unter den Linden – Ein Vergleich“ (MA/ES)
Leichsenring, Stephanie, "Great Britain: A Prime Example of Multiculturalism in Labour Market and Society?" (MA/ICBS)
Lehner, Sarah, "Cultural Diplomacy: A Case Study of the BBC World Service" (BA/ES)
Leopold, Sabine, "Die Revolutionen in Landwirtschaft und Industrie im Spiegel der Literatur des 18. und 19. Jahrhunderts" (LA/Gym)
Li, Yuqi, "Nothing but Foreign Devils: Images of Britain in 20th Century Chinese Writing" (MAG)
Liebl, Sabine, "Whatever yeh say, blood's important: The Representation of the Magical Races in J. K. Rowling's Harry Potter Series" (LA/Gym)
Linbrunner, Bettina, "Portrayal of Nike+ as a Brand Community: An Analysis of Nike's Tribal Marketing Activities in the Social Web" (BA/ICBS)
Lietzmann, Nora, “To the Extreme Boundaries of Space’. On Postnationalism in James Joyce’s Ulysses“ (DKW)
Löw, Katharina, "Burberry: Exploring Britishness in Marketing and Management" (BA/ES)
Löwe, Lydia, "Europäisierungstendenzen nationaler Kulturpolitik: Eine Faktorenanalyse am Beispiel der Kulturpolitik der Republik Irland" (MA/ICBS)
Lohmeier, Christine, "Broadcasting Scotland: Die BBC - eine britische Institution für die schottische Nation" (DKW)
Lorent-Hofbauer, Anna, „Das Natur-Kultur-Problem: Notwendigkeit, Darstellung und Auswirkungen naturwissenschaftlicher Erkenntnisse für die Kulturwissenschaft“ (DKW)
Lorenz, Carsten, "Deutschlandbilder in The Times 1938-39 und 1945-46: Der Wandel der Wahrnehmungen von Führung, Volk und Kultur" (DKW)
Ludewig, Melanie, “Simulating Reality: The Performance of Gender in The Iron Lady (2011)” (BA/ES)
Lülsdorf, Laura, “Moneypulation: Der wirtschaftliche Aufstieg Englands in der Renaissance im Lichte des New Historicism” (DKW)
Lutter, Laura, “The Monarchy and the Media: The Power of the Media and the Role of Elizabeth II” (BA/ES)
Luttermann, Bentje, "Neuseeland zwischen Kultur und Kommerz: Eine kritische Betrachtung der neuseeländischen Identität im Zuge des nation branding und der Globalisierung" (BA/ICBS)
Lwowski, Amelie, "Marketing-Kommunikation im Luxusgütersegment Ein Vergleich der Marketing-Kommunikationsstrategien von Ralph Lauren und Burberry" (BA/ICBS)
Mahler, Angelika, “Nation Branding Australia: Advertising National Identity in the Global Tourism Campaign “There’s Nothing Like Australia” (MA/ICBS)
Malzer, Julia, "Serial monogamists, male strippers and tragic spinsters: Geschlechterrollen im britischen Kino der 1990er Jahre" (DKW)
Männer, Julia, "Romeo and Juliet from Stage to Screen: Comparing the Display of Characters in William Shakespeare's Dramatic Play and Baz Luhrmann's Hollywood Movie" (LA/RS)
Marten, Sina, "Vergleich des Messewesens in Deutschland, Großbritannien und den USA am Beispiel der Standorte Frankfurt am Main, London und New York" (DKW)
Matysiak, Magdalena, “Charles Dickens and His Treatment of Childhood“ (MAG)
Mayer, Marie, "Damien Hirst: a Paradigm of a Contemporary Sense of Art" (BA/ES)
Mayr, Stefanie "Die Beziehung zwischen Tony Blair und der britischen Öffentlichkeit während seiner Regierungszeit als Premierminister" (MAG)
Meier, Sebastian, “The Theatrics of Professional Wrestling: Analysing and Comparing the Dramatic Levels of Professional Wrestling with Theatre” (LA/Gym)
Meier, Sophie, ““When mercy seasons justice”: Poetic Justice in Shakespeare’s The Merchant of Venice“ (BA/ICBS)
Meinhardt, Silvia, “Interkulturelle Komunikation als Herausforderung für eine globalisierte Welt am Beispiel der Puma AG“ (DKW)
Mendyka, Michael, "For Immaterialism's a Serious Matter: A Critical Reception of George Berkeley's Immaterialism in the Golden Age of Irish Philosophy" (LA/Gym)
Meyer-Muth, Sarah, „Representation and Inclusion of Autism: An Examination of the BBC Series The A Word” (BA/ES)
Michaelis, Julia, "Von Attlee bis Blair: eine Typologie britisher Premierminister seit dem Zweiten Weltkrieg - unter besonderer Berücksichtigung von Sir Winston Churchill, Margaret Thatcher, John Major und Tony Blair" (DKW)
Milisavljevic, Maria, "Post-modern Negotiations: Drama at the Royal Court Theatre and New Historicism" (MAG)
Mittermüller, Jennifer, "Essex Boy Loves Welsh Girl": A Cultural Relationship between the Welsh and the English in BBC's Sitcom Gavin and Stacey" (BA/ICBS)
Mühlbauer, Isabelle, „Bürgerliche Öffentlichkeit und kulturelle Identität: Modelle bürgerlicher Kultur im englischen Roman des 18. Jahrhunderts“ (MAG)
Müller, Sarina, "Opposing Europe? Euroscepticism in British Political Parties Today" (BA/ICBS)
Müller, Sarina, "Soft Power and Britain's Innovation-driven Economy: Attracting Entrepreneurs Post-Brexit" (MA/ICBS)
Müller, Katrin, „Performing Femininity: The Characters of Jane Seymour and Anne Boleyn in the Television Series The Tudors”
Münichsdorfer, Julia, "Fakt und Fiktion? Grenzlinien zwischen Autobiographie und Roman" (LA/Gym)
Nicklas, Lena, „Greenest Games Ever: How Sustainable were the London 2012 Olympic Games based on the Example of the “Copper Box Arena” as a Venue?” (BA/ES)
Nicolova, Veronica, "Die rechtliche Stellung der Frau im viktorianischen Zeitalter" (MAG)
Nowicki, Justus, “Irish-American Hybridity and the Good Friday Agreement: The Pivotal Role of Irish-American Hybridity in the Good Friday Agreement of 1998” (BA/ES)
Nückel, Julia, "A Century of Commemoration: Easter 1916 as Subject of Cultural Memory and its Importance for National Identity" (BA/ICBS)
Öller, Marion, " 'Losing My Religion': Charles Reding's Troubles with Anglicanism in John Henry Newman's Novel Loss and Gain" (BA/ES)
Ohle, Julius, "Legacy of the Great Famine: Memory Places in Ireland and their Contemporary Implications" (BA/ES)
Ortner, Magdalena, "War for Talents: Fachkräftemangel und die Attraktivität Deutschlands und Großbritanniens im Wettbewerb um hochqualifizierte Zuwanderer" (DKW)
Osegowitsch, Johanna, „The Influence of the Country-of-Origin Effect on the Global Success of British Tea” (BA/ICBS)
Oswald, Raphaela, „Das Leben des künstlichen Menschen am Beispiel von Mary Wollstonecraft Shelleys Frankenstein“ (MAG)
Patzelt, Michael, "Customer Experience als Differenzierungsmerkmal im Mobilfunkmarkt – Optimierung der Kundenerfahrung am Beispiel von O2 LOOP“ (DKW)
Paul, Sabrina, „Reiseland Großbritannien: Image, Reiseformen,Vermarktung“ (MAG)
Pauli, Carolin, "The Influence of Post-War Immigration on British National Identity: Smethwick in the 1964 General Election" (BA/ES)
Pfeiffer, Marie-Claire, "Aston Martin: Automotive Values and the International Marketing of Englishness” (BA/ICBS)
Pfletschinger, Christian, "Francis F. Coppolas Spielfilm Apocalypse Now und J. Conrads Novelle Heart of Darkness: Vergleichende Analyse einer Literaturverfilmung unter besonderer Berücksichtigung des "Quest-Motivs"(DKW)
Pieck, Justus, “Sport and the British. The Role of Football in English Identity“ (BA/ICBS)
Pierburg, Cecile, "Discovering England: Versions of England and Englishness in Domestic Travel Writing (Morton, Priestley, Orwell)" (DKW)
Podratzky, Elke, "'Zeit ist das, was man an der Uhr abliest'? Eine Analyse postmoderner Uhrenwerbung im Hinblick auf Werte und Zeitwahrnehmung" (BA/ICBS)
Podratzky, Elke, “A Study of Product Placements in Hollywood and Bollywood Film Productions of 2010” (MA/ICBS)
Ponschab, Katharina, "White Dominions and the British Colonial Legacy: New Zealand’s Search for an Independent Identity" (BA/ES)
Porsche, Natalie, "The 1,000 Faces of Hermione Granger: Analysis of a Character and its Development in Fan Fictions" (BA/ES)
Posdzich, Simone, "Paddy and Cathleen: The Representation of Gender Roles in the Writings of Roddy Doyle" (DKW)
Prahm, Anna, "Pakeha-Identität seit der 150-Jahr-Feier Neuseelands: Eine kulturwissenschaftliche Analyse" (DKW)
Prechtl, Birgit, "Celtic Identity in Galway Today" (DKW)
Pregler, Elena, "The Postmodern Condition and its Echoes in Contemporary Popular Music" (LA/Gym)
Preker, Svenja, "The Life of Young Bess – Determined by Rites of Passage? An Analysis of Arnold van Gennep's Theory of Rites of Passage Applied to Three Movies about Queen Elizabeth I" (BA/ICBS)
Preiser, Stephanie, "Zauberhaftes Kassenklingeln: Die Vermarktung von J. K. Rowlings Harry Potter - Eine Untersuchung der Wandlung eines literarischen Produkts zur gesellschaftlichen Einflußgröße" (DKW)
Probst, Violet, "Turning the Clyde: Urban Waterfront Regeneration in Glasgow” (BA/ES)
Pysall, Laura, "Die Symbiose von Politik- und Kunstsystem: Staatliche Theaterfinanzierung in Deutschland und Großbritannien – Ein Vergleich" (BA/ICBS)
Raab, Sylvia, "Late Victorianism: The Picture of Dorian Gray and the Aesthetics of Decay" (BA/ES)
Raabe, Stefanie, „Der Vertrieb deutscher CAD-Systeme in GB: Eine interkulturelle Herausforderung and das Marketing in der britischen Bau und Elektrobranche“ (DKW)
Rath, Julia, „Britische Europapolitik seit Margaret Thatcher im Spiegel von Karikaturen“ (DKW)
Ratschen, Elena, "Die Begegnung mit dem Schatten: Ein Versuch über die archetypische Grundstruktur und die psychologischen Implikationen der Ästhetik des Bösen in Harry Potter" (DKW)
Rauscher, Felix, "The Beginnings of Trade between Great Britain and China and its Forms Today Exemplified by the CBBC" (BA/ICBS)
Rauch, Daniel, "Das Individuum und der Staat: ein politischer Aspekt in Shakespeares Römerdramen" (LA/Gym)
Rehklau, Stefanie, “Luxury Heritage Brand Burberry: The Successful Branding of Cultural Heritage” (BA/Kuwi)
Reich, Susanne, “Today's Hero: Pretentious, Brutal, Caddish, Sadistic – and Sexy: Daniel Craig's Refreshed Interpretation of James Bond's Heroic Archetype in Interaction with Society” (BA/ES)
Reinel, Theresa, "Influences of National Identities on Current Political Affairs: The Brexit Referendum" (BA/ES)
Reitter, Caroline, “Traumatic Sites of Memory: Lily Brett Remembers the Holocaust” (BA/ES)
Rellensmann, Luise, “Tate Modern and New National Gallery Berlin: A Comparison of Two Museum Landmarks” (BA/ES)
Reutter, Kerstin, "Getanzter Text: Erkundungen zwischen Bewegung und Sprache am Beispiel des Balletts Edward II" (DKW)
Retzler, Bernd, „Human Resource Management in Großbritannien und Deutschland. Kulturelle Abhängigkeit von Managementtechniken im personalwirtschaftlichen Bereich“ (DKW)
Ried, Christiane, "Vom Booker Prize zu neun Oscars: Eine kritische Analyse der Filmadaptation des Romans The English Patient von Michael Ondaatje" (DKW)
Ries, Angelika, “Imperialism and Gender at the Turn of the 19th Century: F.H. Burnett’s Little Lord Fountleroy and The Secret Garden“ (LA/Gym)
Richter, Katharina, “Brand New: A Critical Analysis of the Innovative Changes in Ryanair’s Marketing Strategy” (BA/ICBS)
Rinke, Flora, "DestiNation Ireland: The Branding of the Republic of Ireland through the Website Ireland.com" (MA/ICBS)
Ritter, Caroline, "Adapting and Improving the International Career Website of the AUDI AG: An Intercultural Analysis of Educational Systems and Career Websites" (DKW)
Rock, Maria, "A Time to Make Friends – A Time to Rebrand Germany: Nation Branding untersucht am Beispiel deutscher Imagekampagnen in Großbritannien" (DKW)
Röck, Annette, “Text and Image in William Blake’s Jerusalem. The Emanation of the Giant Albion” (LA/Gym)
Rudolf, Lisa, "Yeats's Cathleen ni Houlihan and the Play's Impact on Ireland's War of Independence" (BA/ES)
Rühlemann, Kerstin, “The Edifice Complex: An Analysis of London's City Hall as a Symbolic Space of New Britain” (MA/ES)
Sauereßig, Daniel, "Inspire a Generation: City Branding in the Context of the London 2012 Olympic Summer Games" (MA/ICBS)
Schäfer, Katharina, “Social Capital in Contemporary Britain: Rise or Fall?” (DKW)
Schammann, Hannes, „Unifying Spaces. Die Konstitution homogener Räume im Marketing“ (DKW)
Schanz, Claudia, „Das Spin Doctoring als politische Kommunikationsstrategie New Labours (1994-2005)“ (DKW)
Scharf, Wanda, “Entertaining with Kitsch? National Identity and Heritage as Leading Principle and Driving Force of Scottish Tourism: A Case Study of Dunvegan Castle” (BA/ES)
Scharl, Simone, "Kulturschock bei Auslandsentsendungen von Mitarbeitern. Eine Überprüfung theoretischer Modelle anhand praktischer Erfahrungen von Expatriates der Rohde & Schwarz GmbH & Co. KG" (DKW)
Schels, Katharina, "Examining the Potential of Edinburgh: An Analysis Based on Simon Anholt's City Brands Index (BA/KuWi)
Schicker, Anina, "Created in Germany - Die Kultur- und Kreativwirtschaft in Deutschland" (BA/ES)
Schießl, Martina, "The Big House in Ireland Today: Ancestry, Architecture, Administration" (LA/Gym)
Schlagheck, Miriam, „Implementing Induction: Das Management Instrument als Antwort auf knapper werdende Personalressourcen in Großbritannien dargestellt am Beispiel von E.ON UK“ (DKW)
Schmid, Henrike, “Ireland at the Heart of Europe: The Relationship between Ireland and the EU after Brexit” (BA/ES)
Schmid, Sofie, „Nation Branding: Eine Bestandsaufnahme in Österreich“ (BA/ICBS)
Schmidt, Annika, "'State Multiculturalism Has Failed' – Can Diversity Management be an Alternative to Britain's Former Policy of Integration?" (BA/ICBS)
Schmidt, Björn, „Brand Communities für Unternehmen: Wirkung, Nutzen und Gestaltung anhand der Case Study Nike+“ (MA/ICBS)
Schmidt, Daisy Marie, “The Special Relationship between the UK and the US: Juxtaposing Commonalities and Collaborations with Differences and Areas of Tension in the Context of Transnationalism” (BA/ES)
Schmidt, Elke, “The Celtic Tiger Phenomenon: Economic and Social Change in Contemporary Ireland” (DKW)
Schmidt, Kerstin, "The Revival of the Scottish Language as an Example of a Nation-Building Process in Scotland" (BA/ES)
Rösel, Anke, "Preparing Students for Work: Responses of Irish Universities to Changing Labour Market Requirements" (DKW)
Schmidt, Stefanie, "Darstellung des Kindheitsbildes in der englischen Literatur zwischen 1850 und 1914: Eine Analyse der Werke Hard Times, Eric; or Little by Little und The Secret Garden aus reformpädagogischer Perspektive" (MAG)
Schoft, Helen, “Which Wales do you Travel to? The Interrelation between National Identity and Tourism in Wales” (DKW)
Schreier, Barbara, "A Woman’s World? Eine Untersuchung zur Rolle der Frau in der australischen Fernsehwerbung anhand ausgewählter TV Spots von den 1970er bis zu den 2000er Jahren" (DKW)
Schröder, Clara, “UK Discourse on the European Union: Analysing Speeches by David Cameron” (BA/ICBS)
Schütz, Andrea, “Good Old Europe”: The Transatlantic Relations in Contemporary Cinema” (MA/ES)
Schul, Annika, "Differences United? The Depiction of Britishness at the Olympic Ceremony of the London 2012 Olympic Games" (BA/ES)
Schultes, Anne-Sophie, "Towards a New Hegemonic Masculinity in the 21st Century? Analysis of the Depiction of Masculinity in the Media" (BA/ES)
Schulze, Konrad, “Die Darstellung von Konsum im postmodernen britischen Drama anhand der Theorien von Jean Baudrillard und Colin Campbell“ (DKW)
Schulze, Daniel, "Lies, Nothing but Lies: The Lie and its Function in Contemporary Fiction by the Example of Zoe Heller's Notes on a Scandal and Yann Martel's Life of Pi’" (DKW)
Schulze, Julia, „The Impact of Culture on Communication at EvoBus GmbH: A Guideline for Facilitating Virtual Intercultural Communication Exemplified by British and Mexican Culture” (BA/ICBS)
Schuster, Jasmin, "The Image of Man – Masculinity in Diana Gabaldon's "Outlander": The Case of Jamie Fraser and Black Jack Randall" (BA/ES)
Shakespeare's Venus and Adonis" (LA/Gym)
Schwarz, Evelyne, "The Representation of Irish National Identity in Irish Tourism Marketing Campaigns of 2016" (BA/ICBS)
Schweiger, Saskia, “Women as Hunters: Crossing Sex-Trait Stereotypes in Media, Illustrated with the TV-Series The Crown” (BA/ES)
Seeger, Christiane, "An "Alliance of Values"? The Anglo-American 'Special Relationship' in the Global War on Terror’" (BA/ES)
Seel, Karin, "The Security Policy of Tony Blair in the Iraq Crisis 2002/03: A Parallel of the Characteristic British Strategic Culture?" (BA/ES)
Semineth, Renate, "Successful Email Marketing: A Comparison of the Retail and Banking Industries in Britain" (DKW)
Setz, Teresa, "The Negotiation of Social Positions and Gender in Shakespeare's Twelfth Night" (LA/Gym)
Setzer, Stefanie, "Femininity and Sexuality in Selected Victorian Novels" (LA/Gym)
Shechedrova, Kateryna, "Pomp and Pork: Jane Austen's Pride and Prejudice (1813) as Visually Reinvented by Joe Wright" (BA/ES) 34
Siegmann, Elena, "The Arts in Ireland – open for all to make or enjoy: Kulturpolitik und Kulturförderung in der Republik Irland" (DKW)
Singbartl, Katja, "Career Magazines as an Interface between Graduate Students and Companies: A Comparison between Germany and the UK" (MAG)
Sotirakou, Vasiliki, "Language or the Absence of It: The Role of Language in Intercultural Communication in Brian Friel's Translations" (BA/ES) 30
Spengruber, Alexander "The Post-'Celtic Tiger' Era – Prospects for Sustainable Economic Growth in Ireland" (DKW)
Spreitzer, Björn, “Britische Patienten in deutschen Krankenhäusern: Interkulturelle Kompetenz als Wettbewerbsvorteil im Heiltourismus” (DKW)
Spüler, Anke, “Zwischen "Gibraltar is ours" und "Gibralter Espanol": Britische und spanische Mentalitäten in der Diskussion um Gibraltar” (DKW)
Stadler, Angela, " "An Extra Taste of Bavaria": Regional Identity Promoted in International Advertising" (BA/ICBS)
Stefanski, Stefanie, „Online – Eine Chance für Printmagazine im Zeitalter von Digitalisierung und Medienkonvergenz?“ (DKW)
Steinbauer, Ina, „Gesellschaftliche Ausgrenzung, Gewalt und Begierde – Leitmotive der filmischen Inszenierungen von Das Phantom der Oper“ (MAG)
Stockner, Ramona, "The Perception of the Supernatural in the Renaissance and its Manifestation in Shakespeare's Works" (LA/Gym)
Strätz, Lisa, "Work/Life Integration – Programme zur Rekrutierung, Motivation und Bindung von Mitarbeitern am Beispiel der IBM Deutschland GmbH" (DKW)
Strauf, Verena, „The Idiom of Chairs: Regionale Stuhlvarietäten als nicht-sprachliche, identifikatorische Kommunikationsmittel“ (BA/ES)
Stump, Lisa, „We’re not a family. We’re a firm – An Analysis of Meghan Markle’s Impact on the British Royal Family Brand” (BA/ICBS)
Stuttfeld, Katharina, “Female Fashion and Moralism in 18th-Century Britain: Dress and Manners in Richardson and Hogarth” (BA/SuT)
Thar, Maximilian, "Winning is not everything" – An Analysis of English Football Clubs' Social Media Marketing (BA/ICBS)
Taube, Julia, "Stay Tuned! Eine vergleichende Analyse der Kundenbindung zweier Musikportale: Napster und iTunes" (BA/ICBS)
Toews, Waltraud, „Die Darstellung der englischen Königinnen Elizabeth I. und Victoria in ihren Porträts – eine Gegenüberstellung“ (MAG)
Trüper, Christoph, "Physical Flaws – Visible Vices: Social Inquiries into Physicality and Personality" (ES/BA)
Ulrich, Annika, „Aspekte der Akkulturation während der britischen Kolonialzeit in Malta” (MAG)
Unkel, Tanja, „It takes art to make a company great“: Unternehmerische Kulturförderung im britisch-deutschen Vergleich“ (DKW)
Urschel, Katrin, “Writing home or writing back? Identity Negotiations in Contemporary Irish-Canadian Literature” (DKW)
Vetter, Annerose, “Conspicuous Consumption and the Marketing of Luxury Brands” (DKW)
Vetter, Melanie, “Mad gunmen” and “A little cripple star”: Dimensions of Violence in Martin McDonagh’s The Aran Islands Trilogy” (BA/ES)
Vollmer, Sandra, "Nec tecum, nec sine te: Central Characters and their Relationship in Beckett's Endgame" (BA/ICBS)
Vollmer, Sandra, “The Concept of Liminality in Contemporary Art: An Approach to William Kentridge and His Visual Art” (MA/ICBS)
Wachinger, Agnes, "Scotland's Other National Drink: IRN-BRU in Scotland" (BA/ES)
Wagner, Sandra, "This is a timeless land, this land is our land: Die Landrechtsbewegung der australischen Ureinwohner" (DKW)
Waltl, Kathrin, "Marke Monarchie: Eine Analyse des britischen Königshauses als Corporate Brand" (MA/ICBS)
Wander, Susanne, „Irish Selves and British Others: Irish Attitudes towards the UK in the Study Through Irish Eyes as an Example of Othering” (BA/ES)
Weber, Kimberley, "Brand Ireland: National Strategies to Attract Foreign Investment (BA/ICBS)
Weger, Clarissa, „Scots wha hae und Mia san mia: Die kollektive Identität Schottlands und Bayerns im Vergleich“ (BA/ICBS)
Weidner, Jasmin, „Die Darstellung Sir Gawains in der Literatur und seine Rolle in der Christianisierung Britanniens“ (BA/ES)
Weindl, Katharina, „Emotional Publishing. Die Wirkung von emotionalisierten Inhalten in Kundenzeitschriften auf die Verbreitung der Markenkultur am Beispiel der deutschen und amerikanischen Ausgabe des BMW Magazins“ (DKW)
Weinzierl, Karin, "Sir Philip Blunden Bart.: An Artist’s Life Reflected through his Art" (DKW)
Welker, Ines, "Queen Elizabeth II as a Cultural Icon and Her Way of Self-Presentation in Different Settings" (BA/ES)
Wenninger, Klaus, "Die Konzeption der Detektivfigur in Sir Arthur Conan Doyles Sherlock-Holmes Erzählungen" (LA/Gym)
Wentholt, Feyona, “The British and the Germans at War: The Use of British Humour in the Sitcoms Dad’s Army and ‘Allo ‘Allo!” (BA/ES)
Wenzel, Julia, "Mentalities Reflected in Reality TV: A Comparison of Come Dine with Me and Das Perfekte Dinner" (BA/ICBS)
Weppler, Carolin, "Multicultural Project Work in the Software Industry: A Challenge for the New Economy" (DKW)
Wieziokowski, Kristina, “ “One Picture is Worth a Thousand Words”: The Influence of the British Press on Public Opinion During the Brexit Negotiations in October 2019, Exemplified by Caricatures” (BA/ICBS)
Wiebecke, Lara, “Of Deceitful Daughters and Wicked Wives: The Construction of Feminine Evil in Shakespeare’s Tragedies” (BA/ICBS)
Wildfeuer, Beatrice, "The Construction of Northern Soul Identity in Northern England between 1968 and 1975" (BA/ICBS)
Wilfer, Doris, "Kritik am Thatcherismus im zeitgenössischen britischen Drama"(DKW)
Will, Dorothea, "Writing the Nation: Manifestations of Cultural and National Identities in Scottish Ballads from the Romantic Age by Sir Walter Scott and James Hogg" (BA/ICBS)
Willmann, Dilara, “Orlando’s Gender Trouble: Analysis of Gender Performativity in Virginia Woolf’s Orlando” (BA/ES)
Winkelmann, Leonie, “Weaving together a fabric of peace”: A Critical Discourse Analysis of Conflicting Identities and their Attempted Reconciliation in the Northern Ireland Good Friday Agreement (BA/ICBS)
Wrzecionoko, Klaudia, "The Development of Gender Roles in British TV Commercials" (BA/ES)
Xu, Maihui, “Chinoiserie: English Writers and the Vogue for Chinese Culture in the Eighteenth Century” (MAG)
Ziehm, Claudia, "Mensch - Mythos - Marketingobjekt: Bonnie Prince Charlie und die schottische Kultur heute" (DKW)
Zierhut, Carina, “Women in Disguise: The Phenomenon of Cross-Dressing in Shakespeare’s Mature Comedies As You Like It and Twelfth Night” (LA/Gym)
Zilkens, Julia, "Is it Love? – The Relaunch and Rebranding of the BMW MINI Brand"(BA/ICBS)
Zimmermann, Larissa, "Glasgow: From Industrial City to Successful City Brand" (MA/ICBS)
Zirke, Luise, "Female Figures in Sir Arthur Conan Doyle’s Sherlock Holmes Stories" (ES/BA)
Zwicklbauer, Caroline, "Jane Austen's Sense and Sensibility: Novel into Film" (LA/Gym)
Wissenschaftliche Preise und Auszeichnungen
Helene-Richter-Preis 2014 des Deutschen Anglistenverbandes
Nora Pleßke
The Intelligible Metropolis: Urban Mentality in Contemporary London Novels [Info]
Karl-Heinz-Pollok-Gedächtnispreis 2014:
Stephan Karschay
Deviant Subjects: Degeneration, Normativity and the Gothic at the Fin de Siècle (betreut von Prof. Dr. Bernd Lenz)
Britcult-Award 2013 der Deutschen Gesellschaft für das Studium britischer Kulturen:
Stephan Karschay
Deviant Subjects: Degeneration, Normativity and the Gothic at the Fin de Siècle (betreut von Prof. Dr. Bernd Lenz)
Publikationen von Stephan Karschay
Dissertationspreis des Deutschen Anglistenverbandes 2012:
Joanna Rostek
Seaing through the Past: Postmodern Histories and the Maritime Metaphor in Contemporary Anglophone Fiction [Info]
Publikationen von Joanna Rostek
Karl-Heinz-Pollok-Gedächtnispreis 2011:
Gerold Sedlmayr
Discursive Constructions of Madness, c.1790-c.1815: Medicine, Politics, Literature [Info]
E-ON Kulturpreis 2005:
Gerold Sedlmayr
Brendan Kennelly's Literary Works: The Developing Art of an Irish Writer, 1959-2000 [Info] (betreut von Prof. Dr. Bernd Lenz)
Preis der German Society for Contemporary Drama and Theatre in English (CDE) 2004:
Anette Pankratz
Death and Dying in Contemporary English and Irish Drama
[Info ⇒ Titelsuche "Pankratz"]
Habilitationspreis des Deutschen Anglistenverbandes 1995:
Jürgen Kamm
Der Diskurs des heroischen Dramas: Eine Untersuchung zur Ästhetik dialogischer Kommunikation in der englischen Restaurationszeit.
Publikationen von Jürgen Kamm
Förderpreis der Freundegesellschaft der Bergischen Universität - Gesamthochschule Wuppertal 1986:
Jürgen Kamm
Die Darstellung des Zweiten Weltkrieges im englischen Roman: Eine Untersuchung zum Problem der Fiktionalisierung von Zeitgeschichte anhand der Erzählwerke von Harry Peterson, Len Deighton, Evelyn Waugh und William Golding.
Weitere Auszeichnungen
Passauer Arbeiten zur Literatur und Kulturwissenschaft
Passauer Arbeiten zur Literatur- und Kulturwissenschaft (PALK)
Die PALK-Reihe wird von Jürgen Kamm und Bernd Lenz herausgegeben und erscheint im Verlag Karl Stutz, Passau.
Jürgen Kamm, Jürgen Kramer & Bernd Lenz, Hrsg. (2013)
Deconstructing Terrorism.
9/11, 7/7 and Contemporary Culture
Christine Sachseneder (2013)
Wege aus der Silo-Mentalität.
Bereichskulturen und bereichsübergreifende Kommunikation im Produktentstehungsprozess eines Automobilzulieferers. – Eine Fallstudie.
Laura Lülsdorf (2013)
Renaissance Reloaded – The Nexus Turn.
Der wirtschaftliche Aufstieg Englands in der Frühen Neuzeit als komplexes adaptives Faktorennetzwerk.
Jürgen Kamm & Bernd Lenz, Hrsg. (2009)
Shakespearean Culture - Cultural Shakespeare
Julia Michaelis (2008)
Von Attlee bis Blair
Eine Typologie britischer Premierminister seit dem Zweiten Weltkrieg
Christian Große (2007)
"I´m just in the middle of shooting me Dad"
Die Inszenierung von Gewalt im zeitgenössischen irischen Drama
Renate Link (2007)
Tourismus als interkulturelle Herausforderung
am Beispiel französischer, US-amerikanischer
und japanischer Deutschlandreisender
Jürgen Kamm, Hrsg. (2006)
Medialised Britain
Essays on Media, Culture and Society
Bernd Lenz, Hrsg. (2006)
New Britain
Politics and Culture
Petra Grond (2004)
When Maggie Speaks
Die Reden der britischen Premierministerin Margaret Thatcher
- eine Studie in politischer Rhetorik
Nicola Gölzhäuser-Newmann (2004)
Eve's Film Review
Genre und Gender im britischen screen magazine der 1920er Jahre